Zlo má jméno TTC

MHD je nutné zlo v životě mnoha lidí žijících ve městech po celém světě. To torontské zlo se jmenuje TTC a nemám ho ráda. Samozřejmě bych mohla chodit všude pěšky, ale na to nemám čas ani energii a tak si svůj zadek vozím na sedačce metra téměř denně.

Místní Subway ještě není tak hrozné. Sice má jen dvě hlavní linky, takže se s ním dostanete jen do centra a několika málo vyvolených částí města, k orientaci v něm potřebujete umět světové strany (přiznávám, že to mi navzdory maturitě ze zeměpisu stále dělá problémy) a občas ze záhadného důvodu prostě nejede, ale na zastávku to mám kousek a intervaly mezi vlaky nejsou tak dlouhé.

Horší je to s tramvajemi neboli „streetcars“. Vždycky jeden jen jeden vůz, který je v době špičky fakt nacpaný. Velice často se stává, že řidič najednou oznámí, že příští zastávka je poslední, takže musíte spolu se všemi cestujícími vystoupit a počkat na další tramvaj, která je tím pádem ještě nacpanější, než byla ta předešlá. Koleje navíc nemají samostatný pruh a tramvaj se tak vleče s auty v zácpě.

Oproti DPP (pražskému MHD) má však TTC tři klady. Tím prvním jsou milí zaměstnanci. Vědí, co to je pozdrav, úsměv a dokonce se umějí i omluvit. Vojta jednou zažil řidiče, který dělal vtipnou komentovanou cestu městem. To se vám v Praze stane těžko. Druhým kladem jsou turnikety v metru a kontrola jízdenek při vstupu do tramvaje/autobusu. Černí pasažéři mají smůlu a my platící díky tomu nemusíme při cestě do práce čichat smradlavého bezdomovce.  A zatřetí – jízdenky nejsou přesně časově omezeny. Místo 30 minut platí na ,,rozumný časový úsek“. Pokud chcete přestupovat, tak si jednoduše vezmete z automatu lístek na „transfer“, který je zdarma.

Torontský dopravní podnik teď plánuje propouštění a odbory se bouří. V Praze by v takovém případě následovala denní stávka nebo aspoň nějaká ta demonstrace. Místní odboráři se rozhodli pro PR kampaň. Článek o ní jsem napsala na Markething.cz.

Stihla před odjezdem ukořistit bakalářský titul z marketingové komunikace, který však v Kanadě nikoho moc nezajímá. Jejím zaměřením je hospitality marketing/event management, takže se snaží získat pracovní zkušenosti v této oblasti – hotely jsou jasná volba.

Jeden příspěvek u “Zlo má jméno TTC”

  1. Nadpis mluví za vše 😀 já už přemýšlím, že o TTC napíšu román, protože to, co se mi v souvislosti s TTC stalo tady za tři měsíce, se mi nestalo s jinou hromadnou dopravou za celý život, ČD jsou vedle TTC spolehlivý dopravce 😀

Povězte nám k tomu něco!