Ne tak úplně vánoční New York

Spojení New Yorku a Vánoc je jedním z velkých filmových klišé: vánoční výzdoba, stromeček v Rockefellerově centru a bruslení v Central Parku.  Abychom to všechno viděli na vlastní oči, naplánovali jsme svůj výlet do NYC na první adventní víkend (stejně jako desetitisíce dalších lidí).

Z čistě ekonomických důvodů jsme se rozhodli pro cestu autobusem, která z Toronta trvá přibližně 10 hodin, a na Airbnb našel Vojta ubytování v Brooklynu, čtvrthodinky metrem od centra Manhattanu.  Pokoj ve zrekonstruovaném domě byl prima, ale sama bych si na bydlení v Brooklynu netroufla. Při večerních cestách domů jsme byli jediní běloši v metru a ve večerce v naší ulici seděl pán za (neprůstřelným?) sklem.

New York nevoní jako Vánoce, ale všude jsou cítit spálené kebaby a kaštany ze stánků na ulici. Nejvánočněji vypadala 5. Avenue, jen na tu výzdobu nebylo přes davy lidí skoro vidět. Slavný stromeček na Rockefeller plaza vypadal pod mrakodrapy mrňavý a ani nebyl nijak extra krásný. A na bruslení se čekají dlouhé fronty. Zdá se, že symboly Vánoc na Manhattanu jsou ve skutečnosti červené kelímky Starbucks a zvonky Armády spásy.

Po více než třech měsících života v Torontu nám americké velkoměsto nepřišlo tak „wow“. Vysoké domy, mix kultur a americké značky máme v Kanadě taky. A navíc jsou tu milí lidi. V New Yorku vás v restauraci rychle obslouží, dostane jídlo ve standardní kvalitě a sotva dojíte, přistane na stole účet, kterým vám obsluha dává jasně najevo, že zabíráte místo dalším zákazníkům. Těžký business.

Hlavním kladem NYC ve srovnání s Torontem jsou nižší ceny a daně, takže důležitou součástí našeho programu byly nákupy oblečení. Přivstali jsme  si na otvíračku Century 21, abychom se vyhnuli davům, a vystáli frontu u Hollistru. Mimochodem – zbožňuju oblečení Hollister a Abercrombie & Fitch, ale nesnáším jejich obchody. Jsou tam sice hezcí kluci a všechno pěkně voní, ale je tam tma a v těch labyrintech místností se nedá nic najít. Ať žijí eshopy!

Za čtyři dny jsme Manhattan prochodili křížem krážem. Nejvíc se mi líbilo SOHO a Washington Square Park. A doporučuji vyhlídku z Rockefellerova centra Top of the Rock. Když totiž vyjedete na Empire State Building, tak to má tu nevýhodu, že Empire nevidíte.

A abych nezapomněla – po návratu mi torontské metro přijde krásné a čisté. Už nikdy nebudu nadávat na TTC!

Stihla před odjezdem ukořistit bakalářský titul z marketingové komunikace, který však v Kanadě nikoho moc nezajímá. Jejím zaměřením je hospitality marketing/event management, takže se snaží získat pracovní zkušenosti v této oblasti – hotely jsou jasná volba.

Povězte nám k tomu něco!