Zašlá sláva Hollywoodu

Vánoce a Silvestr jsme strávili v USA na dlouho plánované třítýdenní dovolené. První naší zastávkou bylo LA. Zážitky máme už z cesty z letiště do Hollywoodu, kde jsme byli ubytovaní. Kromě toho, že jízdenka tu stojí pouhých $1.5 (v Torontu $3), nás zaujaly velkolepé prostory metra. Zastávka Union Station díky vysokému stropu s kupolí a monumentálním nástěnným malbám připomínala spíše chrám než MHD. A co bylo nejdivnější – kromě nás jeli metrem všeho všudy jen další čtyři pasažéři.

Noční příjezd na slavný Hollywood bulvár byl šok. Nekonečný chodník slávy lemují pofidérní obchody se suvenýry a bufety. Ve výklencích domů se povalují bezdomovci. Spousta bezdomovců. Během dne bezdomovců ubude, ale zato přibydou tisíce turistů. Všichni se fotí se jmény svých oblíbených celebrit, u Jackieho Chana je nával Asiatů.

Já se chtěla vyfotit u hvězdy Marylin Monroe (umístěné u vchodu do McDonals), ale malé stvoření se dvěma zubama, které páchlo a vykřikovalo „I am black, so what!?“, mi nedalo šanci. A mimochodem – dvojzubka byla bílá.

A uprostřed toho všeho stojí Kodak Theatre, který loni přejmenovali na Dolby Theatre. Jeden ze symbolů světového filmu, kde se každoročně předávají Oscaři, obklopený nákupními centry.

Autobusem MHD míříme do Santa Monicy. Cestou se stavujeme v legendární čtvrti Beverly Hills na nákupní třídě Rodeo Drive. 21. prosince jsme tu čekali předvánoční šílenství a davy lidí, ale ulice plná luxusních butiků je příjemným místem k procházce. Místní boháči jezdí na nákupy v přepychových autech, která parkují na kraji silnice přímo před obchody. To by na ucpané 5. Avenue šlo jen těžko.

Konečně dojedeme k moři. Vítá nás Santa Monica Beach, kde jsou v pravidelných intervalech rozmístěny vyvýšené budky pro plavčíky, přesně jako v Pobřežní hlídce.

Santa Monica Pier je kromě zábavního parku také oficiálním koncem proslulé Route 66, která sem vedla až z Chicaga. Procházíme kolem spousty nejrůznějších stánků – chcete svoje jméno napsané na zrnku rýže nebo raději věštbu z křišťálové koule?

O kousek dál na břehu je veřejná venkovní tělocvična. Děti i dospělí tu cvičí na kruzích, hrazdách… nebo třeba jógu na trávníku. Mezi amatéry je i spousta profíků a pozorovat jejich výkony je zážitek.

Přes počáteční hollywoodské zklamání nás Amerika moc baví.

/To be continued…/

 

Stihla před odjezdem ukořistit bakalářský titul z marketingové komunikace, který však v Kanadě nikoho moc nezajímá. Jejím zaměřením je hospitality marketing/event management, takže se snaží získat pracovní zkušenosti v této oblasti – hotely jsou jasná volba.

Povězte nám k tomu něco!