Chutě z celého světa na St. Lawrence Market(u)

Moc ráda chodím na trhy s jídlem. Ani ne tak nakupovat, jako spíš okukovat. V Praze jsem se musela spokojit s farmářskými trhy, které jsou sice fajn, ale neprobíhají každý den a mají dost omezený sortiment. To St. Lawrence Market je pro tento účel ideální, podle žebříčku National Geographic se dokonce jedná o nejlepší „food market“ na světě…

Tržiště se nachází ve dvou patrech velké budovy na torontské Front Street a má otevřeno po celý rok. Nejvíc stánků prodává maso, ryby, sýry, ovoce a zeleninu, ale nakoupíte tu dobroty z celého světa.

Potřebujete exotické koření, jedlé květiny nebo máte chuť na (ruský) bramborový salát? Žádný problém! Všechno čerstvé a voňavé.

My se na trh vypravili dneska ráno na pozdní snídani. Dlouho jsme se rozhodovali, co si dát. Lákalo nás sladké pečivo i asijská jídla. Udělali jsme několik koleček, abychom nakonec skončili u snídaňové klasiky (v mém případě fried eggs + bacon + home fries). Kafe v kelímku moc nevypadá, ale bylo výborné.

Skvělí jsou i prodavači. Usmívají se, přátelsky pozdraví a ochotně pomůžou. Nikdo vám nic nevnucuje, maximálně nabízí ochutnávku. Vždycky si říkám, jak nakoupím, ale pohled na všechny ty nádherné dobroty naprosto zmrazí moje rozhodovací schopnosti. Dneska jsem po dvaceti minutách váhání a chození dokolečka odešla s paštikou z husích jater. Ale jednou se rozhoupu a nakoupím nějaké čerstvé mořské plody a klobásy a steaky a sýry a všechno…!!

Tady je pro zajímavost ještě zmiňovaný žebříček 10 nejlepších trhů s jídlem podle National Geographic:

1. St. Lawrence Market, Toronto

2. Union Square Greenmarket, New York City

3. Castries Market, St. Lucia

4. Ver-o-Peso, Belem, Brazil

5. Mercado Central, Santiago, Chile

6. Kreta Ayer Wet Market, Singapore

7. Kauppatori, Helsinki, Finland

8. La Vucciria, Palermo, Italy

9. Cours Saleya, Nice, France

10. Borough Market, London, England

Zdroj: http://www.cbc.ca/news/canada/toronto/story/2012/04/04/tor-stlawrence-market.html

 

Stihla před odjezdem ukořistit bakalářský titul z marketingové komunikace, který však v Kanadě nikoho moc nezajímá. Jejím zaměřením je hospitality marketing/event management, takže se snaží získat pracovní zkušenosti v této oblasti – hotely jsou jasná volba.

Povězte nám k tomu něco!